مشخصات ظاهری سگ راف کالی

مشخصات ظاهری سگ راف کالی

این نژاد سگ دارای ویژگی‌های ظاهری متفاوتی با سایر سگ‌ها است که سبب شده است طرفداران زیادی داشته باشد و در میان انواع گوناگون نژاد سگ‌ها انتخاب خیلی از افراد شود.


چشم‌ها: چشم‌های این سگ به‌صورت بادامی و خوشگل است که اندازه‌ای متوسط دارند و نه خیلی بزرگ‌اند و نه خیلی کوچک، همچنین رنگ چشم اکثر این سگ‌ها، سیاه و یا قهوه‌ای تیره است اما برخی از انواع این سگ‌ها نیز دارای چشم سفید و آبی هستند و بالای چشم آن‌ها برجستگی‌هایی دارد.


گوش‌ها: گوش‌های این سگ به‌صورتی است که کوتاه بوده و از قسمت پایین پهن است و قسمت بالا و نوک گوش‌های آن‌ها باریک‌تر است که نوک گوش این سگ نیز تاخورده است.
ارتفاع و وزن: به‌طور کلی این نوع سگ جسم و جثه بزرگی دارد و ارتفاع و وزن سگ‌های راف کالی باتوجه به نر و یا ماده بودن آن‌ها متفاوت است، و به این صورت است که وزن سگ راف کالی نر ۲۷ تا ۳۰ کیلو است و وزن ماده حدود ۲۳ تا ۲۹ کیلو است. همچنین ارتفاع سگ راف کالی نر حدود ۶۱ تا ۶۵ سانتی‌متر است و ارتفاع سگ راف کالی ماده حدود ۵۶ تا ۶۱ سانتی‌متر است؛ بنابراین قد و وزن سگ راف کالی ماده و جثه آن کوچک‌تر از سگ نر است.


دندان: دندان‌های سگ راف کالی به دلیل پوزه بلندی که دارد به این صورت است که دندان‌های بالایی جلوتر از دندان‌های پایینی قرار دارند و اندازه دندان‌های آن‌ها خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک نیست بلکه اندازه مناسبی دارند.


سر و صورت: نژاد این سگ به‌گونه‌ای است که صورت کشیده‌ای دارد و دهان آن نیز کشیده و باریک است که این ویژگی سبب تفاوت ظاهری با سایر انواع سگ‌ها شده است. همچنین جمجمه این سگ پهن و است و پشت سر آن نوک‌تیز است و همچنین بینی سیاهی دارد.


دم: دم این سگ به‌صورت طویل و باریک است که با وجود موهایی که آن را پوشانده‌اند زیبایی خاصی به آن داده است. سگ‌های راف کالی در شرایط خاص دم خود را به حالت‌های مختلفی تکان داده و تغییر می ‌دهد.


پوشش: سگ راف کالی از نظر پوشش دارای دو نوع کم مو و پرمو است که نژاد پرمو دارای موهای بلند و زبری است و نوع کم موی آن به‌گونه‌ای است که موهای رویی زبر و بلند و موهای زیرین کوتاه و نرم است و نوع کم موی آن پوششی کم موتری دارد و رنگ‌های این دو نوع سگ شامل آبی-نقره‌ای، کرم، طلایی، آبی- خاکستری و یا سفید است که زیبایی خاصی دارند.


اندام: قفسه سینه کالی پهن است و ‌شانه‌‌هایی به سمت پایین و شیب‌دار دارند و پاهای آن‌ها به این صورت است که ساق پاها صاف است و ران‌های آن خمیده و عضلانی است. به‌طور کلی راف کالی بدن کشیده‌ای دارد.

 

رویال کنین

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

با من همراه شوید تا براتون از رخ داد های روزانه بنویسم

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پیوندها
بایگانی