بایدها و نبایدهای آب خوردن گربه

بایدها و نبایدهای آب خوردن گربه

اغلب وقتی به راحتی گربه فکر می کنیم تصویر جای خواب و جایزه های تشویقی خوشمزه به ذهنمان متبادر می شود. اما بد نیست عادت کنیم در این تصویر، ظرف آب تروتمیزی هم بگنجانیم.

به رفتار گربه تون دقت کنید

برای اینکه مطمئن باشید گربه تان آب کافی دریافت می کند یا نه، رفتار و ظاهرش را زیر نظر بگیرید. پوست پشت گردنش را بگیرید و آرام کشیده و بعد رها کنید. اگر پوست گردن بلافاصله به حالت اول برگشت (ارتجاعی بود) می توانید مطمئن باشید که حیوان آب کافی دریافت می کند. موی تن گربه هم نشانه خوبی است. موی گربه ای که آب کافی می خورد باید شفاف و یکدست باشد و حالت خشکی نداشته باشد. ضمنا گربه ای که سلامت نرمالی دارد و آب بدنش تامین است باید فعالیت معقولی داشته باشد. اگر مدام بی حال است، ممکن است آب بدنش کم شده باشد. تعداد دفعات ادرار کردن هم نشانه مهم دیگری از میزان درست آب دریافتی است. حیوان ۳-۲ بار در روز باید ادرار کند.

آب گربه تون را عوض کنید

میزان آب مصرفی گربه هم درست مانند سگ به فاکتورهای مختلفی مثل سایز، دمای هوا و میزان تحرک و نوع غذایی که به او می دهید، بستگی دارد. اگر غذای تر به او بدهید، بدیهی است که بخشی از آب بدنش از همین طریق تامین می شود اما اگر غذای او فقط غذای خشک است، نیاز او به آب بیشتر خواهد بود. گربه ها نسبت به تمیز یا کثیف بودن و تازه یا کهنه بودنش حساس هستند. اغلب گربه های خانگی حاضر نیستند از آبی که چند ساعت در ظرفشان مانده بخورند. حاضرند مقداری تشنگی بکشند اما از این آب نخورند. بنابراین مدام آب ظرفش را تعویض کنید. او وسط بازیهای پرتحرکی که با شما دارد، نیاز دارد مقداری آب بنوشد تا آب از دست داده را جایگزین کند. در این صورت بگذارید با خیال راحت آبش را بخورد. تا تمام نشدن خوردن آب، سراغش نروید. او این قدر هوش اش به بازی است و علاقه مند، که تا شما را با وسیله بازی ببیند آب خوردن را رها کرده و برای ادامه بازی می آید. نگذارید این اتفاق بیفتد. یک گوشه بی حرکت بمانید تا آب خوردنش تمام شود. بعد بازی را ادامه دهید.

 

قیمت غذای گربه

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

با من همراه شوید تا براتون از رخ داد های روزانه بنویسم

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پیوندها
بایگانی